Organisatie, project, individu; helpt individuen in projecten en de organisatie om met uitdagingen m.b.t. het toepassen van circulariteit om te gaan. Adviesdienst kan helpen om circulaire kennis te verspreiden in de organisatie.
Hoog; tijd en capaciteit nodig voor het opzetten van de adviesdienst en het uitvoeren van de werkzaamheden in de adviesdienst.
Integratie met andere adviesdiensten/afdelingen. Het opzetten van een aparte adviesdienst voor circulariteit kan veel capaciteit kosten en mogelijk zorgen voor te veel verschillende groepen/diensten in de organisatie waardoor werknemers er geen gebruik van maken. De rol van deze dienst zou daarom ook uitgevoerd kunnen worden door een bestaande duurzaamheidsadviesdienst of door een duurzaamheidsafdeling. Wel is het van groot belang om in dit geval duidelijk te communiceren dat werknemers hier ook met al hun vragen m.b.t. circulariteit terecht kunnen en welke circulaire experts er aanwezig zijn om hen te helpen.
Dura Vermeer heeft het circulair loket opgericht: dé vraagbaak voor alle Dura Vermeer-collega’s om de toepassing van circulariteit in projecten te stimuleren. Dit is gedaan vanuit Urban Miner (de materialen hub van Dura Vermeer).